Czemu w tym Tourze nie ma 1.9tdi? :x
[O1] Mieszek turbo - skąd takie uszkodzenie??
Zwiń
X
-
[O1] Mieszek turbo - skąd takie uszkodzenie??
Witam
Od pewnego czasu mój szkodnik (AHF) znacznie osłabł i często łapał notlauf'y, pierwsze podejrzenia to N75, wężyki i zapieczone kierownice w turbinie. Organoleptycznie byłem w stanie stwierdzić że wężyki wyglądają ok ale sztanga turbiny ruszała się zaledwie 2-3 mm......czyli nic. No i tak przymierzałem się do rozprawienia się z problemem ale zawsze coś było ważniejsze....do dziś.
Po kilkugodzinnych zmaganiach z wyjęciem turbiny okazało się że mieszek powoli się rozpada (co widać na poniższych zdjęciach) co było bezpośrednią przyczyną 'zatarcia' się kierownic w turbinie. Jak to możliwe że korpus/obudowa przerdzewiała??
Dodam że na blacie prawie 230 tys i sądząc po stanie łopatek (są jak nowe) raczej mógłby się zgadzać. Turbina wygląda na nie wyciąganą z auta od nowości czyli od prawie 10 lat.
Mam jeszcze pytanko, w jaki sposób rozłączyć część gorącą turbiny? Zlałem WD-40 ale po 3 godzinach nie mogłem ruszyć. Rozumiem że metoda młotkowa nie wchodzi w grę? :roll:
A to przyczyna problemów z turbiną:
-
-
Zamieszczone przez piernikMam jeszcze pytanko, w jaki sposób rozłączyć część gorącą turbiny? Zlałem WD-40 ale po 3 godzinach nie mogłem ruszyć.
jak nie da rady to dopiero rozkladasz, tylko nic na siłę. gdzieś było o młotku, ale miedzianym.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PiotrusZ ciekawości, masz osłonę pod silnikiem? Ja nie miałem i też wymieniałem po podobnym przebiegu.
Piotrus, a czy po zmianie mieszka u Ciebie N75 działał prawidłowo, bo jak zdejmowałem wężyk to wyleciał z niego syf zassany z mieszka i obawiam się że mogło pociągnąć go aż do zaworka.
Komentarz
-
Komentarz